van Las Vegas naar San Francisco

Dag 22 de laatste loodjes doen het meeste pijn.

Vandaag rustig opgestart en daarna naar een simpel ontbijt zaakje gelopen net om de hoek op van Nes Av, deze werd ook gerund door zoals heel veel horeca, Chinezen.

Ook niet zo gek in deze stad wonen er wel 100.000 nl. Op NewYork na de stad met de grootste Chinese gemeenschap van Noord Amerika.

Hierna met de auto vertrokken voor de 42 miles drive dwars door San Francisco, deze gps tour brengt je langs alle bekende en minder bekende bezienswaardigheden en mooie plekjes van de stad. Was nog wel een hele tour om de start van deze rit te vinden op mijn Garmin, mede doordat mijn kaartmateriaal van 2020 is en de wegen hier nogal gewijzigd zijn. Maar uiteindelijk via een omweg toch van start gegaan. Vind het nu nog steeds onvoorstelbaar dat we deze stadstour in 2009 met onze toen ook al 10 meter camper hebben gereden samen met Berrie en Anneke.

Het is maar goed dat we gisteren de Golden Gate Bridge al bezocht en vanuit alle mogelijke hoeken hebben bekeken. Want vandaag ligt hij volledig in de mist en is een mooi plaatje maken er niet bij.

Als we zo de hele dag hebben rond gereden met uiteraard ook een koffiestop met wat lekkers, is het inmiddels 17:00 uur en rijden we in de spits in het zakencentrum tussen de hoge kantoorgebouwen, bijna wolkenkrabbers. Nou ja rijden, we staan meer stil dan dat we rijden en de navigatie slaat totaal op hol, zelfs op de telefoons gek genoeg.

Na een uur zo aanmodderen, terwijl we nog slechts zo’n 5 km te gaan hadden van de route, deze maar afgebroken en de 3 km naar ons hotel ingesteld.

Hierna naar Polkstreet gelopen en een restaurant gezocht, mijn favoriete Beierse Schnitzel restaurant zag er helaas uit of het was dichtgetimmerd. Ook wel verdiend eigenlijk want $60 durven vragen voor een overigens perfecte Schnitzel is natuurlijk misdadig :-)

Hierdoor kwamen we toch bij een andere allochtoon terecht, nl een Turks eetgebeuren.

Deze verkocht o.a. Chicken Kebab, dus daar maar gegeten en was best lekker.

Hierna nog langs de Starbucks voor een lekkere kop koffie, helaas die was om 18:00 uur al gesloten. Dan maar zonder koffie naar het hotel.

Ohja en voor ik het vergeet, iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren wil ik hartelijk bedanken, ik heb helaas niet de tijd gehad om persoonlijk op al jullie leuke en positieve reacties te reageren, we hebben het zeer op prijs gesteld.

Morgen om 14:30 uur vliegen we met vlucht UA968 naar huis.

Nog ff wat cijfertjes van de camperreis

Afgelegde afstand 2836 mijlen = 4563 km

Verbruikte benzine 305 Gallons = 1155 liter

Aantal malen getankt 12x, waarbij we al gingen tanken als tank pas half leeg was.

Gemiddeld verbruik 1liter op iedere 3,9 km.

Jose

Hans bedankt voor de geweldige verhalen en foto's. Super gedaan . Nu wens ik jullie allen een veilige thuis vlucht.

Wilma meeuwsen

Het was heel leuk om jullie zo te volgen. Goede reis na huis

Ronald en Nanette

Was een fantastische vakantie om mee te mogen volgen. Goede reis terug en doe voorzichtig. Dikke kus en knuffel van ons.

Henny

Hans was weer leuk om te lezen
Goede reis terug

René

Na alle verhalen met plezier gelezen te hebben en de foto's bekeken te hebben, wens ik jullie een veilige terugreis.
En waar gaat de volgende ries naar toe? [:)]

Henny en Wilma.

Dank voor het mee mogen reizen, tot gauw in NL!

Geert en Mary

Heel erg leuk dat we mee mochten reizen
we gaan het missen al die prachtige verhalen en foto’s
een veilige thuiskomst
tot gauw ?

Kees en Wilma

Bedankt voor het delen van jullie schitterende avontuur. Genoten van de "smeuïge" verhalen en mooie foto's.
Een goede thuisreis.

Jolanda S

Bedankt voor het delen van jullie super vacantie en de prachtige verhalen en foto's. Een hele goede terug reis naar het hier regenachtige kikkerland.

Paul Brouwer

Bedank voor alle verhalen, fijn dat jullie het met ons wilde delen. We hebben hier echt van genoten. Zo te lezen hebben jullie een fijne reis gehad. En we hebben prachtige foto's gezien. Bedankt daarvoor.
Een hele goede en fijne terugreis gewenst. En....... welkom thuis!!

Maja

Bedankt voor je mooie reisverhalen en de foto’s, Hans. Een goeie en veilige reis terug.

Wilma

Bedankt voor het delen van deze mooie reis verhalen en anekdotes. Niet te vergeten de mooie foto's. Een hele goede en veilige terug reis.

Willem Jannie

Jullie hebben zo te zien een mooie vakantie gehad. Je weet dat alles duurder word ook in Amerika. Wij wensen jullie een goede vliegreis terug.Jammer dat het voorbij is.???? ?? tot kijk.

henny dahles

Bedankt voor het delen! Leuke verhalen. Gr