van Las Vegas naar San Francisco

Dag 19 Wel blijven opletten Hansje

De een na laatste dag met de camper, na een rustige nacht bij het circuit van Laguna Seca is het al vroeg in de morgen een komen en gaan van bussen en Porches. Precies om negen uur braadt het lawaai los van de racewagens op het circuit, het is zaterdag dus vermoedelijk zijn er dit weekend races hier gepland, jammer dat we weg moeten want vanaf de camping hwb je een prachtig zicht op het circuit.

Aangezien we vandaag maar zo’n 170 km hoeven te rijden en mijn Navigatie zegt dat we al om 11:00 uur op het eindpunt zullen zijn, moet ik wat extra’s verzinnen. We besluiten om de 17 miles drive door de jetset buurt van Monterey te gaan rijden, als je door deze buurt wilt kom je echter eerst langs een kassa waar je $11,25 moet aftikken om überhaupt de buurt in te mogen. Ik zie direct winstkansen voor mijn buurtje in Amersfoort om hier ook een kassa aan het begin van onze straat te zetten en iedereen te laten betalen die erdoor wil.

We zien de ene golfbaan na de andere en vele kapitale huizen aan zee welke overigens alweer in de mist ligt helaas en we komen ook langs Pebble Beach, o.a. bekend van de klassieke autoshows, o.a. vaak te zien in de tv serie Chasing Classic Cars.

Het absolute hoogtepunt is echter wel de Lone Cyprus, dit is een boom op een rots in zee en de meest gefotografeerde boom van Amerika. Ongelooflijk dat hier een speciaal uitzichtpunt voor is ingericht met parkeerplaats. Zie de foto’s voor dit absolute wereldwonder.


Hierna maar weer eens wezen tanken en gezocht naar een Propane vulstation, wat niet echt een succes was, want dat hebben we niet kunnen vinden, wel om flessen om te ruilen maar dat gaat nu eenmaal niet. Morgen nog maar eens proberen, want voor het inleveren moet deze 100% gevuld zijn.


Hierna via een mooie route naar de camping gereden in Patterson langs de I5.

De campingbaas is een luie extreem obese grappige man, helaas wel een Trump fan.

Hij wijst ons mondeling plek 103 toe zonder verdere toelichting en zegt kom over een uur maar terug voor de registratie.


We beginnen alvast een beetje met opruimen en schoonmaken van de camper en inpakken van de koffers met de zaken die we niet meer nodig denken te hebben.


‘s Avonds gaan we eten bij Denny’s, prima voer weer.

Hier toch nog wel een behoorlijke blunder begaan. Bij het betalen van de rekening met de creditcard schrijf je vaak de verplichte tip,van 15 tot 20% op de creditcard bon, waarna het bedrag wordt aangepast naar het bedrag incl tip.

Deze tent heeft echter een voor mij nieuw systeem en de pinautomaat vraagt of je tip wilt geven. Ik druk dus op ja, en de dame zegt nu moet u het bedrag invullen.

De rekening bedroeg $70,74, ik vul dus in $83,74 omdat ik denk $13.00 tipte geven, toch ruim 18% dit alvast voor de criticasters. Prima, tramactie gelukt, wilt een receipt vraagt de dame, uiteraard wel voor mijn administratie. Kom ik buiten kijk op de bon , blijk ik $70,74 te hebben betaald voor het eten en $83,74 fooi te hebben gegeven. Ik ben GVD Caransa niet zou een goede vriend van mij zeggen. Dus weer naar binnen, de manager erbij, die alles weer teruggedraaid…..zegt ze? En de rekening naar $83,74 gezet. Helaas is dit in mijn ING App nog niet te zien,dus maar ff een paar dagen zuur kijken.


Nu weer aan het bier om ons mogelijke verlies te vergeten.


Doei.




Reacties

Reacties

Wilma Meeuwsen

Flinke fooi?

Tineke Hermans

Geweldig, en lekker gegeten?

Ronald en Nanette

WHAAHA. Je bent van harte uitgenodigd om bij ons te komen eten.

Paul Lentjes

Jaaah bruur ook jij wordt een dagje ouder ?

Jolanda S

Foutje....bedankt...kleinigheidje hou je altijd hé. Maar ook dat zal wel weer goed komen.?

Paul Brouwer

Zo hebben jullie weer wat beleeft. Al kost het een paar centen.

Hans Elzendoorn

Als het eten maar lekker was.

René

Ja, die Lone Cyprus was inderdaad "geweldig" om te zien. Kan hier helaas ook geen sarcasme laten zien.

Eten moet wel heel lekker zijn geweest als je zo'n fooi geeft. Dat die serveerster je niet om de nek vloog met zo'n fooi is wel raar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!