van Las Vegas naar San Francisco

Dag 20 Als sterren aan de hemel staan

Vandaag echt de laatste vakantierit, want morgen slechts de rit van 21 km naar Road Bear onze verhuurder.

Gisteren tevergeefs op zoek geweest naar een Propaan gas vul station, nu blijken we dat gewoon op onze camping te kunnen doen.


Vandaag zo’n 159 km met daarin een van mijn favoriete wegen hier in Californië, Mount Hamilton Road, wel een beetje jammer dat hij deze naam heeft, had Mount Verstappen Road een stuk leuker gevonden.

Deze weg slingert zo’n 80 km over Mount Hamilton en zijn omgeving.

Bovenop de berg staat het Lick Observatory de op 2 na grootste sterrenwacht telescoop van de wereld.

Dit is tijdens onze motorreisjes altijd een vaste pauzestop en om van het uitzicht te genieten.

Vandaag staan we echter helemaal in de mist en zien we geen hand voor ogen helaas.

Ik maak hier zoals altijd ook gebruik van het toilet, als ik net lekker zit te rusten, want mijn vader zei altijd al, poep je niet, dan rust je toch. Roept Alie dat ze het trapje op zijn zodat ik weet waar ze zijn.

Ik ben hier nl zelf nog nooit opgelopen gek genoeg. Wat blijkt hier is een complete presentatie te bewonderen over de historie en ontdekkingen die hier gedaan zijn. En deze sterrenkijker staat hier al sinds 1800 zoveel. Er is zelfs een souvenirwinkel waar ze ook koffie verkopen die weliswaar niet te pruimen blijkt maar toch.

Om 12:30 uur is er zelfs de mogelijkheid om de kijker in die gigantische koepel te bekijken.

Dus maar even gewacht om dit spektakel mee te kunnen maken.

Het blijkt inderdaad een kolossaal apparaat te zijn, alhoewel ik geen idee heb wat groot is voor zo’n ding.

De jongeman die er van alles over verteld is jammer genoeg nauwelijks te verstaan vanwege de echo in deze koepel en hij gaat maar door en door en door.

Na meer dan een half uur zuchten en kreunen en ik vooral wachtend op een of andere demo met die kijker, besluiten we toch maar te vertrekken midden in zijn verhaal.

Het is nog best een hele toer om zonder schade deze berg met zo’n camper over te rijden.

Af en toe slaat de achterkant ook op de grond en ik moet vele bochten nemen via de linkerrijbaan, een keer zelfs achteruit moeten steken om erdoor te kunnen komen. Is toch net iets lastiger dan met de pickup met aanhanger waarmee ik of mijn maatje Berrie dit normaal doen.


Na dit mooie hoogtepunt van de dag, aangekomen op onze vanuit Nederland reeds gereserveerde camping in een prachtig natuurgebied aan de oostkant net buiten San Francisco. Anthony Chabot Campground genaamd….familie van misschien?

We ruimen alles zoveel mogelijk op en maken de camper van binnen schoon, morgen nog even de afvaltanks legen en de benzinetank voor de laatste keer vol gooien, kan nog net voor ons faillissement wordt uitgesproken hopen we?.


Morgen verder

Reacties

Reacties

Ineke

Ik heb weer genoten van je prachtige en vaak ondubbelzinnige verhalen Hans! Vaak herkenbaar, al is dat voor ons al weer een tijd geleden. Ik wens je een goede terugreis zonder ellende op Schiphol!

Tineke Hermans

Wat een leuke verhalen, en wat schrijf jij toch leuk , was echt genieten , alvast een goede terug reis?✈️

Mechtild

Iedere ochtend weer heerlijk jullie reis mogen volgen , heb er weer van genoten ! Wat zijn die weken snel gegaan zeg . Geniet van jullie laatste dagen . En alvast een hele goede terugreis .

Hans Elzendoorn

Weer heerlijk genoten van de mooie verhalen en foto’s, alvast een goede terugreis.

Peter

Weer genoten van al die mooie verslagen, geniet nog van die laatste dagen en een goede terug reis.

Wilma

Genoten van de mooie verhalen en de manier waarop je de reisverslagen hebt . Hopelijk wordt het faillissement niet uitgesproken zodat er nog iets over blijft voor een kop koffie en het befaamde flesje voor Yvon en jou ?? nog een paar leuke dagen en een hele goede terugreis vast gewenst.

wylly & Ingrid

Hi Hans en familie. Wat een leuke verhalen. We konden helemaal meeleven met alle ups and downs. :)
Goede reis terug!

Jannie_Willem

Het is een mooie vakantie en met goede en mooie verhalen. Als je geld te kort komt dan verkoop je de motor toch.Nog een paar goede en mooie dagen met z'n allen. Goede terug reis.??

Cor

Bedankt.
Ik heb genoten van je mooie verhalen.
Wens jullie een goeie terugreis

Henny en Wilma.

Nog een paar fijne dagen gewenst en een goede, rustige vlucht naar huis gewenst!
Heel leuk om via deze verhalen met jullie mee te reizen, dank!

Paul Brouwer

Ik vond het prachtig om al jullie verhalen te lezen. En ik zei het al eerder...... ik ben wel jaloers.
Prachtig en bedankt. Ik wens jullie een goede terugreis en een behouden thuiskomst.

René

Ook op vakantie blijft Hamilton je nog achtervolgen.

Lijkt me ook mooi om bij die sterrenwacht te kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!