van Las Vegas naar San Francisco

Dag 18 ff doorzoeken dan maar

Na een slechte nachtrust vanwege het ontbreken van de stroom en het hierdoor moeten doorstaan van een snurkconcert door de rest van de ca,per bewoners.

Werden we ook nog geconfronteerd met zeer slechte en weinig sanitaire voorzieningen, want de meesten douches waren afgesloten en de enkele die het deed waren de kranen van defect.

Dus maar besloten pm het douchen voor een keertje over te slaan, geeft niets want we hebben tenslotte ARKO (Alle Ramen Kunnen Open).

Om 8:30 uur aan de tocht van vandaag begonnen, zo’n 265 km over Highway 1 die ons langs de oceaan voert. Volgens sommigen de mooiste weg van de USA. Onze eerste stop is al na zo’n 9 km bij het bezoekerscentrum van Hearst Castle. Dit is een huis gebouwd door William Patrick Hearst in de meest weelderige bouwstijlen die je maar bedenken kunt. Wa dit jaar ook nog 100 jaar bestaat. Wij laten het huis als cultuurbarbaren aan ons voorbij gaan en beperken ons tot het gratis toegankelijke museum waarbij de foto’s ons voldoende vertellen, nl walgelijke over de top architectuur wat mij betreft. Gelukkig was de koffie we heel acceptabel en hebben we die buiten op een voor mij bekend plekje opgedronken.

Na dit bezoek naar een strand gereden waar het hele jaar door honderden zeeolifanten liggen, deze liggen hier om zich van hun vacht ontdoen en een nieuwe te fabrieken. Een soort van Ranger legt ons het hele natuurlijke gedrag van deze bijzondere dieren uit. Het is echter nog steeds onbekend waarom deze beesten juist hier alleen komen.

Vervolgens weer verder nu naar Ragged Point Inn een mooi uitzichtpunt met daarbij een openlucht snackbar waar we meteen een frietje kopen en heerlijk aan een tafeltje in de zon opeten. Hier is ook een tankstation welke je beter kunt mijden, aangezien de prijs per Gallon bijna $8 is.

Ook besluit ik hier ook maar eens te gaan bellen voor campings voor de komende 2 nachten.

De eerste bij Monterey is al vol, de man adviseert mij 2 andere campings te proberen waarvan een aan het strand, dezelfde waar wij met onze goede vrienden Berrie en Anneke jaren geleden ook hebben gestaan. Als ik echter de prijs voor een nacht zie $175 is de keuze snel gemaakt om deze camping rustig in de zee te ,aten zakken wat ons betreft.

De 2e optie is een camping in Laguna Seca, dit komt mij ergens bekend voor. Is dat geen race circuit? We moeten hiervoor rechts afslaan in Carmel at the Sea, de woonplaats van Clint Eastwood en voormalig burgemeester van deze plaats. Overigens is hij deze week 92 jaar geworden las ik.

Hier kunnen we na een ellelang telefoontje waarbij ik al mijn gegevens incl huisadres 3x moet spellen terecht voor $65

Na zo’n 25 km door een prachtig heuvelachtig terrein komen we aan op inderdaad een racecircuit met daarbij een mooie camping met een nog mooier uitzicht op de omgeving.

Wel horen we veel racegeluiden en overvliegende vliegtuigen. Maar dat zal vanavond vast wel ophouden.

En inderdaad nu ik dit om 23:15 uur lig te typen in bed, is het muisstil.

Het sanitair hier ziet er ook top uit dus morgen lekker weer douchen en kunnen de ramen weer dicht.

Voor morgen ook al een camping in Patterson gevonden.

Nog slechts 3 nachte te gaan in de camper incl. deze.

Jannie Willem

Wat een prijs verschillen .Toch wel mooie geluiden van dat race circuit.. Als je maar kunt slapen daar door. België -Nederland 1-4 ???nog veel plezier met de camper?.

Anneke

Het zal toen ook een duurdere camping zijn geweest, maar toen hoefde we niet op een paar dollar? te kijken, toen smeten we met het geld?