van Las Vegas naar San Francisco

Dag17 soms zit het mee en soms zit het een klein beetje tegen.

Vanmorgen vertrokken van de camping in Fresno, nou ja camping, het was mee een trailer trash kamp, weliswaar met bewoners met dure en soms nagelnieuwe pickup trucks, maar dus veel vaste bewoners. Eerst ff naar de Honda dealer voor een setje remblokken voor de Goldwing van Richard want die zijn hier veel goedkoper dan in Nederland.

Dat valt echter nog niet mee om daar te komen die Dealer zit slechts 1,2 km van onze camping de weg heeft echter 4 rijbanen en linksaf is niet mogelijk. Ff draaien met die camper is niet echt makkelijk als je daarbij de hele breedte van de weg nodig hebt.

Dus besluit Gerrit om maar een rondje door de stad te rijden tot we weer in de juiste richting rijden en langs de Honda dealer komen.

Als we de oprit oprijden slaat voor de zoveelste keer de achterkant met de hiervoor bedoelde beugels onder de camper op de grond, dit is iedere keer weer schrikken.

De camper heeft zo’n lange oversteek dat bij het minste of geringste kuiltje de achterkant op de grond slaat met een rotklap. We zijn ieder keer ook bang dat de achterwielen hierbij van de grond komen en we vast blijven staan.

Affijn , ik naar binnen voor de remblokken, een gigantische motorzaak overigens waar de HD dealer in Las Vegas nog een puntje aan kan zuigen.

Een aardige verkoper helpt me, ik vraag uiteraard eerst wat die remblokken kosten. Zoals alles hier zijn ze nu duurder dan in Nederland, terwijl ze een jaar of 3 geleden nog een derde kostten van die in Nederland. Ik bedank de vriendelijke man voor de moeite en verlaat de zaak, nu moeten we die parkeerplaats weer verlaten, we durven er niet af te rijden vanwege de oversteek. We rijden wat heen en weer en draaien net zo lang tot we een plekje vinden waar de uitrit iets vlakker is, ondanks dat toch weer een rotklap. Alle moeite voor niets dus, ze zeggen dan G.d straft meteen.?


Maar goed, nu eindelijk op weg voor zo’n 265 km naar de kust.

Het eerste stuk is best saai, over de 4 baans Freeway 41.

Halverwege wordt het mooier, veel fruitboomgaarden en daarna de typische kale Californische heuvels met daarop slechts geel gras en geen enkele boom of struik.

We zien ook nog een paar Jakhalzen lopen en schieten een paar vermoedelijk wazige foto’s.

We rijden richting Morro Bay maar ik heb een camping gepland in Hearst San Simeon State Park.

Op zich een prachtig plekje, helaas hebben we echter geen stroom en water aansluiting, daar kom ik echter pas achter als ik de $35 al heb afgerekend.

Op zichzelf niet zo heel erg want we hebben alles aan boord. ware het niet dat ik ‘s nachts stroom nodig heb voor wat speciale instrumenten. Ik denk echter hierop voorbereid te zijn met de vel kabeltjes en adapters van 5 naar 12 en van 12 naar 220 volt. Maar helaas of de kabels zijn te kort of het vermogen onvoldoende. Dan vannacht maar het betere handwerk betrachten vrees ik.

Wat misschien nog wel erger is dat het koffiezetapparaat ook niet werkt, het aggregaat opstarten vinden we gezien de herrie niet gepast. Dus maar weer met fluitketel en opschenken aan de gang, wel snel opdrinken want het warmhoudplaatje werkt ook niet uiteraard.


Uiteraard is er ook geen Wifi en zelfs geen telefoonontvangst.

Dus mochten jullie ongerust zijn geweest over ons, wat ik me overigens niet kan voorstellen.

Dit bericht dus een dag later pas.



Groetjes van ons

Reacties

Reacties

Ronald en Nanette

Tuurlijk hebben we jullie gemist. Maar we wisten dat jullie het wel zouden redden???

Joalanda S

Ik miste het ook en begon me af te vragen wat er mis ging. Maar jullie redden je er altijd wel weer uit.☺️

René

Zorgen maken we niet, want je red je er toch wel uit, wat het probleem ook is.

Apart dat de remblokken daar nu zo duur zijn. Hoge importkosten? En dan ook nog de moeite die jullie hebben moeten doen om bij de motorzaak te komen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!