van Las Vegas naar San Francisco

Dag 16 Een rustige dag

Na een goede nacht vanmorgen iets over negenen weer vertrokken, terug naar waar we vandaan kwamen nl Yosemite National Park. Gisteren werden we al gecontroleerd op onze 3 dagen geldige permit die sinds vorig jaar is ingevoerd, we hebben gisteren dan ook een sticker op de voorruit gekregen waardoor we nu zonder verdere controle naar binnen kunnen.

Helaas is een van de mooiste delen nl Glacier Point, het hele jaar afgesloten vanwege werkzaamheden. We rijden daarom door naar Mariposa Grove Road, hier moeten we de RV parkeren en met een shuttle bus verder. We maken daar een korte wandeling tussen de reuzen Sequoia bomen met als hoogtepunt de Giant Grizzly.

Hij is immens maar toch nog niets vergeleken met de General Sherman in Sequoia Nat Park.

Hierna verlaten we toch al snel het park weer en rijden Linea Recta naar Fresno waar we voor de laatste keer een Walmart bezoeken voor de nodige proviand. We moeten nu toch op gaan letten wat we kopen want er rest ons nog maar 5 dagen met de Camper. Yvonnen en ik zijn vooral druk met overleggen over hoeveel bier we nog nodig hebben, we nemen geen onverantwoorde risico’s en slaan ruim in. Alie en Gerrit doen hetzelfde met de sla en wortels.

Ook valt het op dat hier veel zwervers lopen en zelfs wonen op de P plaats onder de bomen. Dus alles maar extra goed afgesloten en camera’s etc. uit het zicht gelegd we weten sinds het telefoon debacel wel een goed plekje. Hieraan merk je dat we het echte toeristische gebied uit zijn, we zijn nu nl in Californië en op weg naar de kust waar ons nog een paar mooie dagen rest langs Highway 1.

De camping van vandaag heb ik niet gereserveerd en ligt in de stad vlakbij drukke lawaaiige wegen.

Als we aankomen net voor 5en is de receptie al gesloten en een zelf check in is niet aanwezig helaas.

Als ik alle prikboren met info sta af te zoeken naar meer info gaat plots de deur toch open en wil een vriendelijk mevrouw mij toch van een plekje voorzien. Ze vraagt of ik discount opties heb en noemt AAA, Senior people en Defensie medewerker.

Ik antwoord lachend dat ik die alle drie heb alhoewel ze gezien mijn uiterlijk over die 2e wel twijfelde :-) en we krijgen een mooi plekje.

Vanavond hebben de dames voor het eerst een paar diepvriespizza’s in de oven gebakken, was best te eten. IJs en yoghurt toe. Nu Yvonne en ik aan het zo verdiemde bier want die Pizza krijg je me een partij dorst van


Tot de vlogeunde kier


Reacties

Reacties

Paul Lentjes

Je hebt vast de afsluiting van je verslag geschreven na enige biertjes???
Veel plezier nog ?

René

Als je steeds meer zwervers ziet, dan ben je inderdaad terug in de bewoonde wereld.
Jammer dat het avontuur weer haast is afgelopen.
Drink er nog maar een biertje op.

Paul Brouwer

Veel plezier die laatste dagen. En blijf genieten ondanks de Senior People.

Jannie Willem

Alles wat mooi is en leuk gaat snel voorbij. Als jullie wat over hebben er lopen zo te horen zwervers zat.Nog heel veel goede dagen samen.?

Wilma

Nog heel veel plezier de laatste dagen geniet ervan ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!