van Las Vegas naar San Francisco

Dag 14 van 34 naar 11 graden Celsius

Vandaag dus de langste rit, ruim 480 km. Om 9:00 uur rijden we weg. Het is al meer dan 30 graden. Onze eerste stop in Death Valley is Zabrisky Point, een prachtige plek met zandkleurige rotsen welke uit zand lijken te bestaan maar dus daadwerkelijk rotsen zijn.

Hierna zo’n 60 km heen en weer gereden naar Badwater Basin, een zoutmeer waar ik ook nog nooit geweest was, we rijden inmiddels al zo’n 86 meter onder zeeniveau, goed voor het heetste plekje van Noord Amerika, gelukkig valt het vandaag wel mee met slechts 34 graden, want meer dan 50 graden is hier geen uitzondering.

Daarna door naar Stove Pipe Wells waan we coffee met bananacake nemen.

Daarna door naar Father Crowley Vista Point. dit is een mooie Canyon die door de US Airforce ook gebruikt wordt als oefengebied. Heb hier ooit 2 F15 straaljagers op ooghoogte op de zijkant doorheen zien jagen, machtig mooi. Helaas hadden we dit geluk vandaag niet.

Als we hierna Dead Valley uitrijden hebben we nog zo’n 225 km te gaan door voor mij bekende plaatsjes als Lone Pine, Big Pine en Bishop, hier al vaak geweest en overnacht tijdens mijn motor groepsreizen. In Bishop stoppen we uiteraard bij Eric Schat’s bakkerij. Een van de nazaten van een bekende Utrechtse Bakkers familie en o.a. begonnen met de verkoop van Nederlandse producten zoals daar zijn Gevulde koeken, kokosmakronen, volkorenbrood maar ook vele andere internationale bakproducten uit de hele wereld. En dit is een groot succes want de deur wordt er werkelijk plat gelopen.11 jaar geleden heb ik Eric Schat, persoonlijk ontmoet en gesproken. Aardige vent hij gaf ons een rondleiding door de bakkerij en we kregen broden en een doos met kilo’s roomboter gratis mee. Omdat we niet wisten wat ermee te doen op de motor, hebben we beleg gekocht en de volgende morgen op de parkeerplaats van ons hotel met gebruikmaking van de tafel en stoelen uit onze hotelkamer in Lone Pine een gratis ontbijt verzorgd voor al onze gasten in de groep, was een groot succes. Helaas hoorden we dat de man vorig jaar oktober is overleden.

Na deze onderbreking nog 100 km te gaan naar Lee Vining waar we op een camping aan Mono Lake overnachten. Hier is het slechts 11 graden, dus de kurze hose maar ff opgeborgen voorlopig.

Op onze plek staat ook een BBQ en we hebben nog briketten, dus besluiten we deze maar eens ff aan te steken. Maar dat wordt een deceptie die dingen zijn met geen mogelijkheid meer in de brand te krijgen, terwijl ze een paar dagen geleden nog gingen als een vulkaan.

Het zijn exemplaren waarbij je geen aanmaakmateriaal nodig hebt, dit zit al in de kolen. Vermoedelijk is dit spul verdampt ondanks dat de zak goed dicht zat, ik kan het anders niet verklaren. Zelfs met papier, ondanks het kampvuur verbod zijn ze niet aan de gang te krijgen. Helaas, gelukkig kwamen de pas gekochte set van 3 antiaanbak koekenpannen nu goed van pas.

Morgen naar de sneeuw op 3200 meter hoogte.

Wout.

Mooie trip maken jullie weer.
Jaren geleden hebben wij 1 nacht bij Stove Pipe Wells overnacht met de camper.
Prachtige plek in de woestijn vooral bij zonsondergang en zonsopgang.
Het sanitair op die plek leek veel op een varkens kot herinner ik mij.
Wat een vieze oude bende.
Veel plezier in de sneeuw.
Zet de airco maar vast uit.
Scheelt weer in het benzine verbruik.

Wylly

Dead vallen is zo mooi.2 keer overnacht.
De devils golfcourse niet gedaan jammer unieke plek van zout rotsen.
Mooie trip geniet ervan.
Gaan jullie naar yosemeti.
Zie en hoor het wel

Paul Brouwer

Wat een prachtige reis is dit toch. Geniet er maar van.

Jannie_Willem

Jullie maken veel mee en dan nog die temperatuur verschillen de eene keer een korte boks en dan een lange boks veel plezier met z'n allen???.