van Las Vegas naar San Francisco

Dag 12 Memorial-Day en zijn beperkingen

Vandaag een rit van 280 km via Zion Nat Park naar Beaver Dam een gehucht langs de I15 tussen St George en Mesquite.

Het is nu 20:25 uur en nog 30 graden dus komende nacht de airco maar weer aan op standje Rijkjavik.

Ook maar weer eens een keer getankt, het verbruik gaat prima, nog steeds 1 op 2,6. Toen we na een voor mij bekende koffiestop net voor Zion aankwamen en even later bij de ingang zagen we veel auto’s rechtsomkeer maken, de parkranger vroeg ons wat we van plan waren in het park. Aangezien die plannen het daglicht wel konden verdragen en wij alleen op doortocht waren, mochten we doorrijden met dien verstarde dat we nergens mochten stoppen.

Dit was omdat het Memorial-day was en het ongelooflijk druk was in het park. Ik weet nu dus ook de reden dat ik maanden geleden al geen camping hier kon vinden die nog plaats had

In dit park is echter ook een tunnel waar je met een camper van 12’ hoog alleen in het midden rijdend doorheen kunt, aangezien deze tunnel in het midden 13’ en aan de zijkanten slechts 11’ hoog is. Dus wordt het verkeer stilgezet aan beide kanten en mag je tegen betaling van $15 dan door de lange tunnel in het midden rijden. Maar wat schets onze verbazing? Vanwege Memorial-day was dit vandaag gratis.Yvonne reed en vond dit best een enigszins spannende ervaring, maar het ging prima, wamt de airco zit nog op het dak.

Vervolgens in Hurricane maar weer een Walmart opgezocht voor de nodige proviand en een snoertje voor Gerrit zijn Philips scheerapparaat welke hij vermoedelijk vergeten is uit NL

Aangezien dat niet los te koop is heeft hij nu een bus scheerschuim en een aantal scheermesjes gekocht. Ik kan niet wachten tot zijn Philips leeg is, want ik ben gek op bloed. Het gezegde luidt nl niet voor niets Jeuk is leuk, Bloed moet en voor de variatie irritatie.

Overigens ook opmerkelijk te zien dat de Walmart nog steeds duizenden plastic tasjes verstrekt, bijna ieder artikel wordt door de caissière middels een carroussel met tasjes ingepakt.

Misschien iets voor Groen links om hier eens een studiereis voor te gaan maken naar de VS, maar wel met een roeiboot natuurlijk, kunnen ze misschien Greta Thunberg vragen als stuurvrouw of roeister?

Ohja aangezien ik geen smileys toegevoegd krijg aan mijn verhalen ff de waarschuwing aan iedereen om niet alles wat ik schrijf al te serieus te nemen.

Morgen richting Death Valley

Ronald en Nanette

WHAAHA. Wanneer nemen we je verhalen wel serieus. ???( smiley face)

Henny

Je bent altijd al serieus ?
Maar het gaat lekker?
Veel plezier verder

Ineke

Veel plezier in Dead Valley, heb je een extra airco bij je? ??

Jannie Willem

Wij dachten dat al die verhalen niet uit de duim gezogen waren?Maar goed het zijn mooie verhalen wat jullie meemaken elke dag???

Gert

Geweldig weer!

Paul Lentjes

Wij vullen de smileys wel aan in ons commentaar, oh ja sterkte voor Gerrit met zijn Scheermesjes. Maar er is toch wel een EHBO kist aan boord??

Tineke Hermans

Wat een heerlijk verhaal , weer genieten , goede reis , en de groeten ??

Henny en Wilma.

Heb even contact met Greta gehad, ze is boos en zegt dat je haar niet serieus neemt.

Gerrit W.j

Hans heeft aangeboden om even voor Barbier te spelen Paul en mij te scheren maar dat lijkt mij geen goed idee.

Jolanda S

Spannende verhalen en prachtige fotos hoop dat jullie nog heerlijk genieten van al het moois.

René

Serieus, serieus?