van Las Vegas naar San Francisco

Dag 10 alweer

Vandaag een rit van zo’n 288 km voor de boeg naar ons eindpunt in Torrey.

Onderweg doen we ook een voor ons nieuw park aan.

Namelijk Goblin Valley State park op zo’n 200 km rijden vanaf Moab ons vertrekpunt van vandaag.

De navigatie kaarten blijken echter niet te kloppen en de afslag hier naar toe komt 15 km eerder dan gedacht, dat betekent echter ook dat de rit van vandaag toch wat langer wordt.

Als we bij de kassa komen blijkt de entree toch wel zo’n $20 te bedragen,en dit is best opmerkelijk, in het verleden waren de State parken of gratis of rekenden slechts een klein bedrag, bv $5. De nationale parken waren altijd veel duurder maar kon je met een parkenpas van $80 door heel Amerika verder gratis bezoeken.

Waarom dit verhaal over geld? Als je $20 moet betalen voor slechts een uitzichtpunt wordt het toch wel heel onaantrekkelijk om zo’n statepark te bezoeken. Bij de vorige State parken kreeg ik op vertoon van mijn postactieven pas van defensie nl 50% korting op de toegangsprijs, deze parkranger had vermoedelijk niets met ex defensie medewerkers. Overigens krijg ik bij bv de Denny’s restaurants ook altijd 10% korting op de hele rekening hiermee.


Maar goed ondanks de wat hoge prijs is het uitzichtpunt weliswaar niet het geld maar de moeite wel waard.

Hierna weer verder richting Capitol Reef, maar we besluiten als lunch dit keer een vette cheeseburger te halen met daar bij een Strawberry Milkshake, welke echter wordt geleverd als een beker ijs met een lepel ipv een rietje. Als ik de dame vraag of dit wel een milkshake is, kijkt ze me aan of ze water ziet branden. Dus laat maar we lepelen de milkshake wel op.


Ik kom hier ook in gesprek met een motorrijdend echtpaar waarvan de vrouw verteld Nederlands voorouders te hebben, op mijn vraag wat daarvan de naam is, zegt ze Mentel.

Ik laat haar een foto zien van Bibian Mentel en vertel haar dat ze wereldberoemd is in Nederland. Ook hebben ze beiden dezelfde huidskleur, de vrouw vindt het zeer interessant en gaat haar levensverhaal zeker opzoeken en lezen beloofd ze me.


Hierna dan eindelijk doorgereden naar Capitol Reef, hier de gebruikelijke bezienswaardigheden bezichtigd. Bij aankomst in Torrey eerst maar weer tanken, deze camper zuipt me een partij benzine dat mag enige naam hebben, ik word er bijna depressief van, deze tank 313 km gereden en 113 liter verbruikt,dat is dus 1 op 2,8 is toch niet normaal meer Gelukkig heb ik nooit last gehad van vliegschaamte, en nu dus ook niet van camperschaamte. Waar ik me hierdoor wel zal moeten gaan schamen is het saldo van onze spaarrekening vrees ik. Maar gelukkig hoeven we die hier niet aan de grote klok te gaan hangen.na het tanken ook nog wat boodschappen gedaan in de dorpssuper en naar de camping, we hebben alweer een prachtige plek met een mooi uitzicht op een prachtige zonsondergang.


Laterrrrr


Reacties

Reacties

Paul Lentjes

Wees maar blij dat jullie nog een spaarrekening hebben, menigeen kan dat tegenwoordig niet meer zeggen met die prijzen van tegenwoordig. Even ter relativering denk ik dat het maar goed is dat je niet de prijzen van de Nederlandse benzine hebt anders was je straatarm geworden! Niet klagen dus maar genieten?

Peter

Weer een mooi verslag.
Wij hebben geluk, vanaf 1 juni benzine in duitsland 50 cent goedkoper.
Wordt aansluiten?????

Henny en Wilma.

Gewoon genieten Hans, de financiële afwikkeling komt later wel!

Ronald en Nanette

Wat een mooie plekjes bezoeken jullie toch weer. Altijd leuk om jullie verhalen te horen. Nog heel veel plezier.

Bennie

Mooie omgeving hoor geniet ervan
Maar ik zag ook dat ze daar hunnebedden hebben die hebben ze hier ook

Paul Brouwer

Weer een mooi verslag van een dure rit. Maar toch blijven genieten. Prachtig is het daar. Cobien is erg jaloers op jullie.

Mary

Hoofdstuk 10 van boek afgesloten
heerlijk
denk ook aan je zelf hè
je heb ook vakantie
even relaxen kan geen kwaad
en in juni lekker tanken in Duitsland
scheelt weer in de portemonnee
?

René

Nieuwe ervaringen met nog niet ondekte parken en dan ook nog eens een nieuwe ervaring met een milkshake.
Wat wil je nog meer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!