van Las Vegas naar San Francisco

Dag 8 Een lange maar prachtige rit

Na een koele nacht om 7:00 uur opgestaan want we hebben vandaag een langere rit voor de boeg, 388 km om precies te zijn naar Moab

Maar eerst maar weer eens proviand inslaan voor de komende dagen.

We doen dit deze keer bij de supermarkt van de Navajo tribe in Gouldings, opmerkelijk wamt deze is gevestigd in een modern gebouw en niet in de verwachtte wigwam.

We slaan eten in voor 3 dagen waaronder vlees en briketten voor de BBQ.

Overigens opvallend dat hier bij de Native people het dragen van die verrekte mondkapjes overal verplicht is, onze gids gisteren vertelde dat maar liefst 30% van de ouderen is overleden aan Covid, wellicht is dat de reden en zijn ze ook niet gevaccineerd, want de medicijnman speelt hier nog een grote rol.

Dan kunnen we eindelijk op pad, allereerst naar Mexican Hat een rots in de vorm van een hoed op een andere rotspunt en daarna naar Goosenecks in de San Jose rivier en is zo’n soortgelijke meander als Horseshoe Bend in de Colorado bij Page.

Maar wel wat minder groots en minder mooie kleuren.

De route is verder best mooi en afwisselend met prachtige vergezichten.

Na zo’n 220 km slaan we links af richting Canyonlands Nat Park, hiervoor moeten we 66 km een doodlopende weg afrijden en deze uiteraard ook weer terug rijden.

Ik ben hier zelf ook nog nooit geweest het blijkt een adembenemend mooi park te zijn. Bekijk later de foto’s maar om een indruk te krijgen.

Hierna weer verder richting Moab waar we 2 nachten zullen verblijven.

Als we willen BBQn blijkt er geen geschikte BBQ aanwezig te zijn. De campingbazin regelt echter direct dat er een man komt om ons van alle benodigde privé spullen te voorzien.

Dus vanavond voor het eerst gezellig gebbqt met zijn vieren.

Helaas loopt Yvonnen wel een fikse houtsplinter onder de nagel van haar vinger op van de tafel en het valt nog niet mee om deze eruit te peuteren, al met al is ze daar met onze hulp en gebruik making van pincetten, naalden, nagelknippers en kopjes met water en zeep zo’n 2 uur mee bezig geweest. Nu maar hopen dat het niet gaat ontsteken. Na dit drama aan de koffie gegaan en daarna deze geslaagde operatie uitbundig gevierd met een paar Budweisers .

Tot mojn

Cor

De vinger een paar keer per dag in een kopje zoutwater. (Of als je iets beters hebt om te desinfizieren) Bacteriën zijn niet te onderschatten

Richard

Alcohol ontsmet ook goed?

Goeie reis nog!!

Aldi

Weer een leuk verslag om te lezen en mooie foto's.

Tineke Hermans

Weer genoten, sterkte met de vinger.

Peter

Weer een goed verslag, uitstekend

Mary

?jeetje sterkte met de vinger
goed blijven desinfecteren met alcohol
maar wel lekker de bbq

de Colorado bij page hebben wij toevallig gezien gister weer de centennial serie bekeken
met de pelsjagers en indianen
we waren dus een nee bij jullie in de beurt ??

Mary

Moet zijn beetje ?

Jacqueline

Sterkte met je vinger Yvonne

Wilma

Weer een mooi verslag. Wel jammer van de splinter. Sterkte Yvon en volg goede raad op vinger af en toe in de alcohol en niet zelf opdrinken ?? hoop dat je niet al teveel pijn meer hebt. Nog heel veel plezier en een mooie reis.