van Las Vegas naar San Francisco

Dag 7 Monument Valley

Vandaag alweer een korte rit voor de boeg, slechts zo’n 200 km naar Monument Valley.

Een van mijn favoriete plekken als het om natuurpracht gaat.

Het is vandaag bewolkt en een stuk kouder dan gisteren, de meter tikt nog maar net de 20 graden aan, toch maar de kurze hose aangehouden?

We gaan vandaag ook een uur vooruit in de tijd omdat we een tijdzone overgaan en daardoor het tijdverschil met NL nog maar 8 uur is.

Gelukkig maar dus dat het een kort ritje is want je verliest zo maar 1 uur in 1 seconde.

Gerrit rijdt vandaag tot aan Kayente waar we voor de derde keer gaan tanken deze vakantie.

Hoe het komt weet ik niet maar deze camper is wel heel erg dorstig, andere jaren fluctueerde het verbruik tussen 1 op 3,4 en 3,7. Met deze zitten we nu tussen 1 op 2,2 en 3.0 gemiddeld dus op 2,8.

Het laatste stuk vanaf Kayente rij ik weer naar de camping een stukje van 38 km.

We zijn er inmiddels ook achter dat de Native people (indianen) nog steeds erg voorzichtig zijn met Corona, overal moet je hier nog steeds mondkapjes op helaas, zelfs tijdens de vanavond geplande open jeepsafari door de valley moeten we dit rotding op.


We zijn al om 12:30 uur op de camping en staan we op een prachtige plek op deze camping in Gouldings en we worden om 18:10 uur opgehaald voor de zgn. Sunset tour van ruim 2,5 uur.

Voor die tijd hebben de dames de was gedaan want daar was nu mooi de tijd voor.

Wij mannen zijn met veel belangrijkere zeken bezig natuurlijk.


Uiteraard eerst gegeten voor de tour, vandaag Macaroni met slaai, smaakte prima.

De tour start precies op tijd, we zijn met maar 8 personen.

Het is een ongelooflijke slechte weg door de Valley maar met prachtige vergezichten.

Ik vraag mij toch echt af hoe wij in 2007 samen met onze zoon Richard met de camper hier de zgn 17 Miles drive gereden kunnen hebben. Volgens onze gids heeft hij hier ook nog nooit een camper zien rijden.

En hij kijkt mij ongelovig aan, ik besluit als bewijs hem een paar foto’s te laten zien die ik van mijn NAS server ter plekke kan downloaden. Ik weet daarna niet of hij mij bewonderend aankijkt of hij mij als totaal geschift beoordeeld.

Maar goed de tour is prachtig, alhoewel hij toch een stuk korter is dan die wij in 2012 met mijn broer Paul en zijn vrouw Mechtild hebben gedaan.

Inmiddels is de temperatuur ook behoorlijk gezakt, gelukkig hebben we, voor het eerst overigens in deze reis, een lange broek en tevens de fleece jacks aan.

Als de zon dan helemaal onder is brengt onze gids ons terug naar de camping, wat toch nog wel zo’n 15 minuten rijden is en dat in een open auto waar we inmiddels bijna uit waaien.

Ik kreeg een Dej-Vu van onze busreis in Las Vegas van een paar dagen geleden, waar de airco op standje Spitsbergen stond.

Iets na negenen zijn we terug en kunnen we aan de koffie.


Tot morgen dan gaan we naar Moab



Reacties

Reacties

Paul Lentjes

Was idd een prachtige tour in 2012(!)

henny dahles

Goed verhaal Hans, we reizen nog steeds mee!

Annette Ruiter

Leuke verhalen Hans, elke dag leuk om te lezen!

Gert

?

Mary

Weer erg leuk om te lezen
prachtig die verhalen en je kan ze zo mooi verwoorden
??

Paul Brouwer

Dit was een mooie rit zo te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!