van Las Vegas naar San Francisco

Dag 3 Afhalen van onze Motorhome

Vandaag om 6:15 uur opgestaan want we hebben de gratis shuttlebus naar de camperverhuurder afgezegd, 13:00 uur pas opgehaald worden werd ons toch wat te laat. We hebben vandaag nl nog meer op de planning staan.

Dus op eigen kosten maar een Uber taxi besteld die ons om 8:30 uur komt ophalen, want met eigen vervoer staat de camper al om 9:00 uur voor ons klaar.

Maar uiteraard eerst wezen ontbijten nu in ons hotel.

De chauffeur is prima op tijd en om 8:55 zijn we bij Road Bear onze verhuurder.

Bij het invullen van de benodigde papieren blijkt dat het de papieren van iemand anders zijn.

En dat ook de verkeerde camper voor ons is klaargezet, dus moet alles eerst worden herpakt.

We krijgen een zo goed als nieuwe camper mee met slechts 2000 Miles op de teller.

Wel is de afmeting iets kleiner dan besteld 28,2 ‘ ipv de gedachte 30’ .

Maar het is wel een luxe paardje met zelfs een complete buitenkeuken met kookplaat, gootsteen met kraan, koelkast en………televisie die we binnen ook al hebben en hoogstwaarschijnlijk nooit zullen gebruiken.

Ook hebben we 2 zgn slide outs waarmee we de camper breder kunnen maken.

Dus over de lengte maar niet geklaagd.

Deze heeft ook veel moderne snufjes en zelfs zonnepanelen, dat was een paar jaar gelden toch wel anders.

Rond half 11 kunnen we dan eindelijk op pad, eerst naar de Walmart om inkopen te doen.

Met 2 karren rennen we door de winkel met de afmeting van een voetbalveld. Wat volgens mijn broertje Paul totaal onjuist is, want het zijn er minimaal 3, ja dat krijg je als je zoals ik nog nooit van je leven naar dat spelletje hebt gekeken.

Na zo’n 1,5 uur zoeken en laden zijn we dan eindelijk zover en hebben eten en bier voor de komende 3 dagen.

Hierna eerst naar de Hooverdam gereden om deze betonnen kolos te gaan bekijken, we zijn er ook snel klaar mee, want de temperaturen zijn niet te harden, 39 graden nl.

Daarna nog z’n 150 km door de woestijn naar Bullhead City voor de eerste overnachting in de camper.

De dames hebben een heerlijke pan spaghetti gekookt.

Nu ik dit zit te typen in de camper met de airco op standje Turbo is het om 22:00 uur buiten nog 34 graden pppffff.

Morgen hopelijk iets minder warm want er staat een mooie toer op het programma over het mooiste deel van Route 66

Tot morgen ijs en weder dienende.

Cor

Shit. Dat is lekker warm. Maar jullie hebben dus een mooie camper. En Hans heeft niet gemopperd ?. Veel plezier!!!

Paul Lentjes

Hoe heb je nu uber gebeld, niet met je Amerika telefoonkaart?
Het blijkt dat je geen idee hebt hoe groot een voetbalveld is (105x68) maar dat kun je niet weten als je nooit hebt gevoetbald?. De walmart is wel 3 voetbalvelden weet ik inmiddels?
Lekker warm daar trouwens maar zoals jij als geen ander weet kunnen de temperaturen enorm verschillen in de verschillende staten, vooral ‘s nachts!
Memorys?

Ineke

Ja voor je uiteindelijk op pad kunt moet er het nodige geregeld worden. Staat er nog wel water in de Colorado river of staat de dam al droog. Jullie fijne reis. ?

Peter

Veel rijplezier, geniet er van.

Jolanda S

Dat klinkt goed zo'n luxe camper...en nu lekker genieten van het touren en alle mooie bezienswaardigheden. En fijn dat er airco aanwezig is. Have fun.

Wilma

Heel veel plezier en veilige kilometers en geniet van de luxe camper de omgeving het eten en niet te vergeten de drank. ?

Aldi Meuwsen-Warrink

Leuk om de verslagen te lezen van jullie avonturen. Ik blijf het volgen!
Nog heel veel plezier!!

Mary en Geert

Bah bah pffff?
maar weer mooi om te lezen
wat een avontuur ,en het is nog maar net begonnen ?
Mary en Geert

Ronald en Nanette

Zo grappig om alles te lezen, heel herkenbaar en wij zijn er maar 1 keer geweest. Benieuwd naar de volgende avontuurlijke dag.

Mary

Hans jij schrijft echt tot de verbeelding
zo,n grote afstand maar zit helemaal
bij jullie
misschien ideetje (in boekvorm)?
lekker op de bank en nog een keer beleven
en je verdient er ook nog wat mee ?

Willem

Het is wel mooi met een luxe camper op pad te gaan heel veel plezier met z'n allen en het is goed weer of is het te warm??