van Las Vegas naar San Francisco

Dag 2 Een dag met 17000: stappen en meer

Na een hele korte nacht, was vanmorgen nl al om 3:00 uur klaarwakker en die tijd nuttig besteedt met het schrijven van het verslag van gisteren dus.

Vandaag gaan we Vegas bezoeken, dwz zo’n 4% ervan schat ik want deze stad is zo groot dat je dat echt niet redt in een dag.

Eerst maar eens wezen ontbijten bij Denny’s aan de strip al was het maar om het verlies van de cheeseburgers van gisteren goed te maken.

Daarna met de Deuce, de lokale dubbeldeksbus de strip afrijden maar en hier en daar uit stappen.

Uiteraard moeten we eerst 4 kaarten kopen die 24 uur geldig zijn. Ff het internet geraadpleegd of de prijzen zijn gewijzigd. Niet dus, nog steeds $8 pp maar half tarief voor 59 plussers en je kunt in de bus cash gepast betalen zegt de site.

Helaas liet de bus die om het kwartier rijdt zo’n 3 kwartier op zich wachten.

Toen we eindelijk met nog een groot aantal mensen konden instappen en ik als eerste bij de chauffeur vroeg om de kaartjes voor $4 kreeg ik direct te horen dat cash betalen niet kon en bij een automaat moest gebeuren, dus gloeiende gloeiende moesten we tegen de stroom in de bus weer uit.

Die automaat weigerde echter onze dollar biljetten iedere keer, dan maar met de creditcard maar dat was ook wel een heel gedoe waar je minstens 4 jaar HBO informatica voor moest hebben gestudeerd. Toen het eindelijk gelukt was dwz dat de senioren korting niet was en kon worden verwerkt via deze automaaten was de bus uiteraard ook alweer vertrokken.

Dus maar weer dit keer ruim 20 min wachten. En dat in de zon met temperaturen van boven de 35 c.

Toen naar de Venetian een van de mooiste casino’s waar ze op de 2e verdieping kanalen hebben gegraven en daar nu al zingend O Sole Mio met gondels door varen. Waanzinnig.

Weer verder met de bus nu naar CircusCircus casino waar we een acrobaten optreden konden bijwonen.

Hierna naar de Gold en Silver Pawn Shop, bekend van T.V

De heren zelf uiteraard niet gezien.

Toen gelopen naar het voor mij favoriete deel van LV Fremontstreet.

Daar ook van alles genoten wat daar te zien is.

‘s Avonds gaan we eten in de Golden Nugget Saloon een voor Alie en mij bekend buffet.

Wij dus op zoek naar de trap naar boven, die ik nergens kon vinden gek genoeg.

Uiteindelijk een medewerker gevonden en het maar gevraagd, blijkt dat buffet behalve niet meer te bestaan sinds corona ze zelfs de trap hebben weggehaald.

Na rijp beraad maar besloten om niet verder te zoeken en weer bij een Denny’s te gaan eten.

Daarna nog zo’n 2 uurtjes op Fremontstreet alle muziekoptredens en zonderlingen aanschouwt en de bus naar het hotel genomen.

Die chauffeur had de airco echter op standje Spitsbergen staan, ik meende zelfs het behouden huis onderweg gezien te hebben.

Dus na zo’n 3 haltes wij de bus uit en op de volgende gewacht die gelukkig op temperatuur Reykjavik stond.

Nu dus iedereen weer op bed en ik ben de enige die nog wakker is om jullie van al deze

zeer belangrijke informatie te voorzien. De foto’s die wellicht kans gaan maken bij de

World Press photo verkiezing houden jullie tegoed , want het licht van mijn iPad houdt de familie wakker.

Ohja morgen onze camper ophalen, zie link op deze pagina voor de foto en meer info hierover.

LATERRR

Tineke Hermans

Heb weer genoten , wat maak jij toch altijd gekke dingen mee , fijne reis , en hoop dat de camper perfect ? is.

Mechtild

Geweldig weer om jullie zo reis te volgen ! Heel veel plezier met zijn allen . En Hans ……denk dat dit de zoveelste bestseller van je kan worden van alle reizen waar je verslag van hebt gedaan ! Maak er een bundel van ! Gr Mechtild

Cor

Nu ontspannen !! We kennen Hans en weten dat je geen dag zonder hoge broeddruk kunt over slaan.

René

Geweldig hé, dan denk je dat je alles kent en dan hebben ze alles weer veranderd.

Nee, de heren van Gold en Silver Pawn Shop zijn zeer zelden aanwezig, alleen voor opnames. En omdat ze nog op andere plekken "optreden" zijn ze haast nooit aanwezig. (heb ik nagevraagd toen wij er waren).

Wilma

Fantastisch wat een mooi avontuur heerlijk hoe je verslag doet van de reis. Slaap lekker

Henny/Chris

Hans goed verhaal, ik heb beeld bij waar je bent en wat je ziet. Staat nog scherp in mijn geheugen. Ik lees je verhaal voor aan Chris we genieten er beide van!

Peter

Volgens mij heet jij lentjes.
Heb ik ook vaak??
Mooi verslag.

Anneke

Standje Spitsbergen moet wel heel erg koud geweest zijn als zelfs jij het koud hebt. Ik was die vrieskist niet eens ingestapt?

Paul Brouwer

Zo maak je in korte tijd alweer genoeg mee. Maar voor ons wel leuk. Veel plezier verder.

Gert

Wat een heerlijk verhaal weer Hans!

Mary

Super Hans wat jij er allemaal voor over heb om het mooie verhaal te vertellen sjapo
maar geniet ook zelf hè weet jullie zijn er al geweest
maar af en toe tel weg kan ook geen kwaad
maar eerlijk hoor ik en Geert en ik genieten ervan
mary

Henny en Wilma.

Dat was weer een heerlijk verhaal!

Lisa

Blij dat jullie het naar jullie zin hebben en ook leuk dat jullie ook nog wat nieuws zien. Veel plezier nog.